انسان نیک اندیش - انسان قدرتمند - نژاد برتر

نیکی کردن و بدی دیدن شاهوار است.

انسان نیک اندیش - انسان قدرتمند - نژاد برتر

نیکی کردن و بدی دیدن شاهوار است.

سفرنامه سوریه ( بخش دوم)

شهر دمشق:
از نظر تورییستها دمشق به دو بخش دمشق قدیم و شهر دمشق تقسیم میشود،که دمشق قدیم همان ساختار باستانی و قدیمی،و شهر دمشق همین شهر فعلی دمشق است.
من یک ساختار دیگربر اساس معماری برای دمشق تعریف میکنم :
شهر باستانی دمشق که همان شهر پشت دیوارهای قلعه دمشق و ساختار باستانی و قدیم شهر است.
منطقه ارمنی نشین دمشق (باب تومار) که دارای معماری از زمان شهر باستانی دمشق است ولی نه با معماری شرقی،بلکه با معماری منسوب از رومیان،معماری و طراحی کاملا غربی سنتی
شهر دمشق بافت کهنه که ساختمانها و خیابانهایی قدیمی تقریبا از 50 سال قبل در آن وجود دارد،کوچه ها و خیابانهایی باریک،ساختمانهایی یک یا دو طبقه با معماری سنتی،تقریبا مرکز این قسمت از دمشق میدان مرجه است که بنوعی میتوان آن را به میدان توپخانه تهران تشبیه کرد.
شهر دمشق مدرن که سازه هایی نو و بلند مرتبه،بلوارهای پهن،و امکانات شهری مدرن که تقریبا بطور مشخص از پلی معروف به نام پل رئیسی (جسر اسد) از دمشق کهنه جدا شده است،شاخصترین ساختمان دمشق در این قسمت هتل چهار فصل است که توسط کانادایها ساخته شده است و واقعا ساختمانی عظیم و مدرن است.
حاشیه نشینی دمشق،که بر خلاف حاشیه نشینی تهران،منطقه ای فقیر نشین نیست،و در محدوده کوههای اطراف دمشق ویلا سازی شده است که با بزرگراه به شهر دمشق متصل است.
هوای دمشق از هوای مدیترانه نشات میگیرد و با رطوبتی نسبی همراه است،نکته جالب شهروجود تعداد بسیار زیاد کبوتر و پرستو در آسمان این شهر است،مخصوصا دسته های پرستو به هنگام غروب که حشرات را شکار میکنند بسیار دیدنی است.بر خلاف ایران،حیوانات شهری به هیچ وجه از مردم نمیترسند،کبوتر ها و گربه ها راحت بین مردم تردد میکنند و از دست آدمها در قهوه خانه های روباز یا پارکها غذا میگیرند،اگر بچه ای با سنگ دنبال گربه افتاده شک نکنید که ایرانیست،صدای مادرش را خواهید شنید که فریاد میزنه " اون سنگ کثیفه،دست نزن" ، نه اینکه گربه بیچاره رو ول کن (;
از قسمت بعد که دیدنیهای دمشقه سعی میکنم خودمونیتر بنویسم.

Tinypic

ضلع غربی ارگ دمشق،حافظ اسد و بشار اسد در هر نمایی در شهر قابل مشاهده هستند
نظرات 1 + ارسال نظر
غزل جمعه 27 اردیبهشت 1387 ساعت 03:25 ب.ظ

هه! هیچ وقت فکر نمیکردم جایی کپی برداری از ایران باشه اونم توی اقتصاد! جالبه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد